Timbrul de mediu. Cât costă TAXA AUTO 2013 pentru OPEL
Yahoo! News începe o serie de articole în care va prezenta costurile exacte ale timbrului de mediu (taxa auto 2013) aplicat la înmatricularea în România a maşinilor second-hand. Am ales să le împărţim pe mărci şi începem cu Opel, maşină nemţească extrem de bine reprezentată pe piaţa românească.
Înainte de a prezenta calculele, trebuie însă să ştiţi cum trebuie interpretat acest timbru de mediu. În general, taxa auto pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 a crescut mult şi chiar foarte mult odată cu introducerea acestui timbru de mediu. De ce? "Aceste maşini se vor afla în circulaţie mult timp şi deci vor polua o perioadă îndelungată", se arată într-un document făcut public de Ministerul Mediului. Documentul, care lămureşte toate chestiunile legate de timbrul de mediu, poate fi consultat AICI.
Trebuie spus că, cu cât este mai veche maşina, cu atât e mai ieftin timbrul de mediu. De exemplu, dintre două maşini care poluează la fel şi au aceeaşi capacitate cilindrică, timbrul de mediu va fi mai ieftin pentru maşina mai veche. De ce? Statul mizează că vei merge mai puţin cu ea, apoi o vei casa pentru a cumpăra o maşină nouă. De exemplu, dintre un Opel Astra 1.4 euro 4 din 2004 şi unul identic ca normă de poluare, dar din 2001, ultimul va fi mult mai ieftin.
"Pentru maşinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 şi non-Euro), pentru că este vorba de maşini mai vechi, cu durată mult mai mică de funcţionare (până la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scădea. Taxa actuală nu includea scăderi importante la acest capitol şi se ajungea ca, pentru maşini foarte vechi, să fie virtual imposibilă vânzarea din cauza valorilor mari ale taxei", se arată în acelaşi document.
TIMBRUL DE MEDIU 2013. Cât costă TAXA AUTO pentru 10 modele OPEL:
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Astra 1,6 - fabricaţie 2001 - euro4 - emisii CO2: 110
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 95 euro
Opel Astra 1,6 - fabricatie 2004 - euro4 - emisii CO2: 132
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 350 euro
Opel Astra 1,9 diesel - fabricaţie 2005 - euro4 - emisii CO2: 159
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 744 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Corsa 1,2 - fabricaţie 2001 - euro4 - emisii CO2: 125
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 94,5 euro
Opel Corsa 1,2 - fabricaţie 2006 - euro4 - emisii CO2: 118
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 216 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Vectra 1,8 - fabricaţie 2003 - euro4 - emisii CO2: 152
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 475 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Zafira 1,9 diesel - fabricaţie 2007 - euro4 - emisii CO2: 120
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 410 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Agila 1,0 - fabricaţie 2003 - euro4 - emisii CO2: 139
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 189 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Insignia 2,0 diesel - fabricaţie 2009 - euro 5 - emisii CO2: 119
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 67 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Combo 1,3 - fabricaţie 2007 - euro4- emisii CO2: 130
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 444 euro
Atenţie! Timbrul de mediu este, în general, mult mai scump în cazul automobilelor din clasa de poluare Euro 3. Sursa:Yahoo! News
Înainte de a prezenta calculele, trebuie însă să ştiţi cum trebuie interpretat acest timbru de mediu. În general, taxa auto pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 a crescut mult şi chiar foarte mult odată cu introducerea acestui timbru de mediu. De ce? "Aceste maşini se vor afla în circulaţie mult timp şi deci vor polua o perioadă îndelungată", se arată într-un document făcut public de Ministerul Mediului. Documentul, care lămureşte toate chestiunile legate de timbrul de mediu, poate fi consultat AICI.
Trebuie spus că, cu cât este mai veche maşina, cu atât e mai ieftin timbrul de mediu. De exemplu, dintre două maşini care poluează la fel şi au aceeaşi capacitate cilindrică, timbrul de mediu va fi mai ieftin pentru maşina mai veche. De ce? Statul mizează că vei merge mai puţin cu ea, apoi o vei casa pentru a cumpăra o maşină nouă. De exemplu, dintre un Opel Astra 1.4 euro 4 din 2004 şi unul identic ca normă de poluare, dar din 2001, ultimul va fi mult mai ieftin.
"Pentru maşinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 şi non-Euro), pentru că este vorba de maşini mai vechi, cu durată mult mai mică de funcţionare (până la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scădea. Taxa actuală nu includea scăderi importante la acest capitol şi se ajungea ca, pentru maşini foarte vechi, să fie virtual imposibilă vânzarea din cauza valorilor mari ale taxei", se arată în acelaşi document.
TIMBRUL DE MEDIU 2013. Cât costă TAXA AUTO pentru 10 modele OPEL:
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Astra 1,6 - fabricaţie 2001 - euro4 - emisii CO2: 110
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 95 euro
Opel Astra 1,6 - fabricatie 2004 - euro4 - emisii CO2: 132
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 350 euro
Opel Astra 1,9 diesel - fabricaţie 2005 - euro4 - emisii CO2: 159
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 744 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Corsa 1,2 - fabricaţie 2001 - euro4 - emisii CO2: 125
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 94,5 euro
Opel Corsa 1,2 - fabricaţie 2006 - euro4 - emisii CO2: 118
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 216 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Vectra 1,8 - fabricaţie 2003 - euro4 - emisii CO2: 152
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 475 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Zafira 1,9 diesel - fabricaţie 2007 - euro4 - emisii CO2: 120
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 410 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Agila 1,0 - fabricaţie 2003 - euro4 - emisii CO2: 139
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 189 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Insignia 2,0 diesel - fabricaţie 2009 - euro 5 - emisii CO2: 119
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 67 euro
Timbru de mediu (Taxa auto 2013) Opel Combo 1,3 - fabricaţie 2007 - euro4- emisii CO2: 130
Valoarea timbru de mediu (taxa auto 2013) - 444 euro
Atenţie! Timbrul de mediu este, în general, mult mai scump în cazul automobilelor din clasa de poluare Euro 3. Sursa:Yahoo! News
Comentarii
Trimiteți un comentariu